Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banków! Zidentyfikowano próby podszywania się przez oszustów pod pracowników banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii danego banku.
Transakcje NISKOKWOTOWE Informujemy, iż od dnia 01.07.2023r. obowiązują nowe regulacje dotyczące transakcji internetowych przy użyciu karty płatniczej. Kliknij i dowiedz się więcej
Ograniczenia w realizacji przekazów z/do Rosji, Białorusi oraz Ukrainy Ograniczenia w realizacji przekazów z/do Rosji, Białorusi oraz Ukrainy Ze względu na ciągłe rozszerzanie sankcji gospodarczych coraz częściej pojawiają się trudności w realizacji transakcji z/do Federacji Rosyjskiej, Białorusi oraz Ukrainy (obecnie obwody: doniecki, ługański, zaporoski, chersoński). Mając na uwadze rosnące ryzyko sankcyjne, od 1 marca 2023 r. wprowadzamy zakaz realizacji przekazów z/do Federacji Rosyjskiej. Pozostałe ograniczenia dotyczące ww. krajów mogą dotyczyć wydłużonego czasu procesowania transakcji lub braku ich realizacji w zależności od obowiązujących przepisów sankcyjnych.
Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w Banku ZOBACZ
JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY? Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa. NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł. Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł. Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy). Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach. Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa. Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę. Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym. Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom. Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej. Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty. Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”. Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości. Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł. Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło. Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej. Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń do Banku 52 383 27 10. PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.
Rodzinny Kapitał Opiekuńczy Bank Spółdzielczy w Barcinie umożliwia składanie wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy. W celu złożenia wniosku zaloguj się do Bankowości Internetowej.
Ubezpieczenia online Porównujemy i oferujemy polisy ubezpieczeniowe. Celem porównywarki jest dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb, zapewnienie szerokiego wyboru ochrony, a także bezpieczeństwa i komfortu przy zakupie ubezpieczenia bez wychodzenia z domu przez 24h/7dni.
smartKarta Przy użyciu smartKARTY możesz szybko i bezpiecznie obsłużyć swój rachunek w bankomatach i wpłatomatach Banku Spółdzielczego w Barcinie. Wystarczy do tego aplikacja mobilna Nasz Bank. smartKARTA pozwala wypłacać i wpłacać gotówkę zupełnie bez dotykania bankomatu! Transakcję tworzysz i potwierdzasz w aplikacji mobilnej Nasz Bank. Gotówkę odbierasz lub wpłacasz w bankomacie. Po wpłacie, środki będą natychmiast na Twoim rachunku. smartKARTA jest wygodną i bezpieczną metodą obsługi rachunku w bankomatach i wpłatomatach. O szczegóły zapytaj w Banku Spółdzielczym w Barcinie.
Uwaga na fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki! Zapraszamy do zapoznania się z Komunikatem Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl – BCC ZBP i Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji, w sprawie fałszywych połączeń telefonicznych przestępców podszywających się pod banki.